Summa sidvisningar

fredag 4 februari 2011

Nej, nej, nej.....

Nu har det hänt igen..........

Det ringer på dörren.
Jag öppnar.
Där står dom. Deras leenden etsar sig fast. Jag känner mig låst. Kommer ingenstans. Har ingenstans att ta vägen.

Låst
Bakbunden
Och totalt körd, fast i deras klor.

-Hello, wi kåmmer fråhn Mårmorns tjyrkah. Och vi wil spridha herrens ård. Vad tycker du om Djesus?

-Ehhhhhh, Jesus, ja jag vet inte riktigt......

-Djesus älskar allah....även dig.

-Åh, ja det var ju trevligt. Men jag tror inte..

PANG, foten i dörren!!!

-Vad tykker duh om svälth?

-Ja, nääää, det är så klart inge bra att folk svälter.

-Näää, just deth....Djesus vill inthe att männisjoor ska svältha...Får wii kåmma inh?

-Ehhh, okej då!

Hjärtat bultar, mitt inre SKRIKER NEEEEEEEEEEEEEJ. Varför, varför, jag menar herregud, VARFÖÖÖÖR kan jag inte säga nej???

-Vill ni ha kaffe?

-Nejh takk, kaffeh är ett gift...

-Åh, är det? Ok. Vatten då?

Min svaga punkt är dessa vandrande predikanter.
Jag tror dom ser det.
De söker upp mig i hemmet.
Söker upp mig på stan.

Skit. Måste pga av min mesighet finnas i ett register över lättövertalade, för dom kommer ALLTID och ringer på.........

Jag behöver hjälp, behöver tuffas till mot dessa leende människor







Februarilöfte. BIG time!!!

2 kommentarer:

Fnulan sa...

Fick ett hett tips om att kolla in din blogg.. tror jag stannar med, du är ju lika knäpp som jag ju!
Se det inte som ngt negativt att du faller för dessa charmörer, se det som att du är medmänniska som låter alla komma till tals och att du respekterar alla trots *host* olika personligheter ;)

Fnulan sa...

Ser att du är personalchef.. vet du vad, om det nu ringer på dörren, se det som att det är en anställd som kommer, en som snackat skit om dig som chef, alltid kommer försent och kissar med öppen dörr, VIPS så åker dom ut innan dom kommit in! Ska jag möta människor brukar jag fantisera ihop en hemsk historia kring dom så blir det skitbra! Gå in i yrkesrollen bara!

Kul att du gilla min blogg med =) Hihi ska tacka syrran ;)