Summa sidvisningar

lördag 12 februari 2011

Tog tag i livet

och begav oss ut på en sjujäkla långpromenad här i Båstad.
Hann med att shoppa en ny klänning på Invit, Blöjor på ICA, Gratinerad chevré på mangosalladsbädd på Sands Bakficka och varm alkoholdryck på en solig uteservering i absolut lä!







































Höll på att bli knäpp av att stanna inne i kräkstugan.
Så det var bara på med kläder och ut.
Underbart väder här! Hos er med?




Riktigt fint, soligt och vindstilla!!
Alva ser iofs inte så glad ut, men man gör nog inte det när man skrikspytt i 8 timmar. Nu kanske ni tycker att jag är en oansvarig morsa som tog ut henne. Det kanske man kan tycka.


Nu till dagens fundering:
En sak som jag undrar och som jag tänkte att ni kanske kan hjälpa mig med svaret på.
Det är iofs ett trevligt "problem".

Men varför hälsar man på den man möter så fort man går på en skogsliknande stig?
Bara 4 meter till höger går en asfalterad gångbana. Där hälsar man INTE på varandra i Båstad. Men så fort man går på skogsstigen så är det korta små nickanden, hälsningar och glada tillrop.

Jag blir så osäker.
Vet inte riktigt om man ska hälsa.

Men för att vara på den säkra sidan så hälsar jag på ALLA jag möter.
Säger kort och gott
- Hej hej
och så ler jag,
lite så där halvstort,
ungefär
så här:








































2 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns inga sociala normer och regler i en skog! Det är nog lite som med vovvarna som genom tecken, viftar på svansen för att visa att dom är fredliga...
På Båstads gator är vi skyddade och behöver inte fredstecken i tid och otid!
Detta vet jag för att jag forskat i ämnet i 17 år på Cambridge University!

Kattis sa...

på landet hälsar man på ala, t.o.m. vinkar till varandra innifrån bilarna....så det kanske är så ambivalent i Båstad för man vet inte om man är på landet eller inte? ;)