Summa sidvisningar

tisdag 15 mars 2011

Äcklig

Här sitter jag
Jag och mina naglar
Vi hänger lite idag
Jag och mina välvårdade naglar














När ska man bli för gammal för att bita på naglarna?
Jag undrar så...
Kommer jag att som 90 åring sitta och bita av naglarna och sen med en lite lätt blåsljud skjuta iväg nagelbiten tvärs över rummet. Precis som i dag?
Jag är ofta förkyld.
Kan det bero på min äckliga ovana?
Jag har provat ett par gånger att låta naglarna växa ut. Väldigt fint. Men sen har det räckt med en minsta liten motgång så har jag frenetiskt gnagt ner dom igen. Fan. Det ser ju rätt bra skabbigt ut. Är medveten om detta.

När jag var liten bet jag på tånaglarna & spottade iväg bitarna tvärs över rummet.
Det gör jag inte längre
Är helt enkelt för ovig
En av få fördelar med åldrandet



9 kommentarer:

Petra sa...

Åhhhhhhhhh fy vad hemstk, bita på tånaglarna. Helt plötsligt blev jag väldigt illamående.

Sluta bit på naglarna, de behöver inte vara långa men en hand med välvårdare naglar är allt trevligt.
Kramen

paulaalina sa...

Kvinnan, det är luugnt vet du! Jag har alltid bitit på naglarna (mina egna då) och har aldrig varit magsjuk. Det är ju skitbra!

Alltså, jag är likadan när det gäller naglar. Det är något som säger mig att det är ett riktigt beroende. För om man verkligen verkligen vill sluta, då gör man det utan problem. Eller hur? Och det är inget hemskt beroende som drabbar familjen, om nu inte nageln man skjutit tvärs över rummet råkar hamna i svärmorns sopptallrik eller liknande.

Jag tycker: fortsätt bit och håll magsjukan borta!

Kram,
Alina

Bloggande 4barnsmamma sa...

Äh, ser inte så farligt ut tycker jag!
Själv undrar jag ibland när jag ska blir vuxen nog att sluta dricka oboy. Dricker VARJE morgon. Moget.

Anne sa...

Skönt att höra att det finns hopp för mig och att man har sina likar! :-)

Men Petra, du läste att jag inte LÄNGRE bet på tånagalarna väl???? Jag är ju vuxen och ovig nu!!

Fru Venus sa...

Kan du inte klippa eller fila av naglarna istället för att bita av dom? Jag klipper mina, de blir mjuka som papper när de växer :-(

Milla sa...

Här har du en till ur gnagar-släktet.
Höll mig i barndomen och håller mig som vuxen enbart till fingernaglar eftersom jag har fruktansvärd fotfobi.
Dessutom har jag aldrig kunnat slå en kullerbytta så kanske det var en bidragande orsak,skratt.
Håller med om att det vore tjusigt med välvårdade naglar men så hyper som jag är så håller jag dem kortsnaggade mer eller mindre jämt.
=D
Kram

Maria sa...

Jag bet tills för 1,5 år sedan. Då började jag med akryl-naglar. De är benhårda och kostar lite att göra på salong men de är omöjliga att bita på.
Sista gången gjorde jag nån sorts gel-nagel på salong, jag gillade faktiskt det bättre för de var lite mjukare. Men nu har jag inte haft något syntetiskt på mina naglar på ett drygt halvår. De är fortfarande av rätt mjuka och av kass kvalitet och blir det en flisa i dem så vill jag gärna gnaga av flisan, men jag har slutat bita på allt hela tiden och ner tills de knappt syntes.
Så, det går att sluta men det tog ett år med hjälp att bryta vanan för mig.

Svorskan sa...

Hahaha! Jag bet också mina tånaglar, men det slutade jag med vid tio ungefär. Att sluta bita på fingernaglarna tror jag att jag slutade med när jag var runt 20. För mig hjälpte det att ha två fasta tider i veckan när jag lackade och filade och sen köpte jag x antal nagelfilar som jag spridde runt, så när en nagel gick av filade jag direkt.

Fru Gårman sa...

Jag gjorde också så med tårna! Sen blev jag lite ovig och det gick inte längre, typ när jag var 7 eller så... För mig var gränsen ca en månad innan jag fyllde 41, hur länge ,man kan vara nagelbitare alltså. Såg precis ut som du och nu är naglarna jättefina! :D Det går om man vill och är motiverad. :) Men jag harännu inte vant mig och har lite problem att göra vissa saker, som att smsa på min mobil, öppna drickaburkar och lite annat jox... Men man lär sig har jag hört. Jag brukar be husbandet om hjälp i stället. Mycket enklare än att lära sig tycker jag. ;)